Portfolio

Ik ontwikkel online en blended cursussen en trainingen, studiemateriaal, toetsen en inhoudelijke content waar mensen wijzer van worden. Mijn werk kenmerkt zich door een duidelijke opbouw, relevante oefeningen en heldere teksten.

Enkele voorbeelden van klanten en projecten:

Voor de Rijksoverheid ontwikkelde ik een e-learningmodule in Articulate Storyline over de vergadermethodiek (P)BOB i.s.m. Savant Learning Partners.

Voor WLP, een landelijk samenwerkingsverband van 16 ROC’s in de procestechniek, ontwikkel ik sinds 2018 innovatieve digitale leermiddelen voor MBO studenten, met name in Articulate Storyline. Ook actualiseer ik bestaande lesmaterialen, en houd ik me bezig met het verbeteren van de kwaliteit van toetsvragen en de herstructurering van de toetsdatabank.

WLP maakte een compilatievideo van de innovatieve leermiddelen die ik samen met mijn collega’s bij WLP tot nu toe ontwikkelde:

Voor Zwijsen voer(de) ik door de jaren heen diverse werkzaamheden uit:

– Ontwikkeling van digibordoefeningen en leerkrachthandleiding voor de methode technisch lezen Estafette 3.

-Educatieve content en onderwijskundig advies voor De Zevensprong, een serious game voor bovenbouwleerlingen waarmee ze hun leesniveau kunnen verbeteren.

– Ontwikkeling van verschillende op zichzelf staande digibordlessen en lesbrieven, zoals het Draaiboek Ontdekkingsreis door kinderboekenland waarmee leerkrachten een week lang lezen een prominente rol kunnen geven, en de digibordles Techniek – Oma gevangen,  bij het gelijknamige boek, een science fiction boek van Marcel van Driel voor kinderen in groep 4.

Ook in opdracht van Zwijsen, ontwikkelde ik de digitale component bij het Geldexamen van de Deloitte Impact Foundation (versie 2016 en 2017).

Voor de Nederlandse Vereniging van Banken ontwikkelde Zwijsen de Cash Quiz, een multimediale gastles voor de basisschool. Ik had hierin een onderwijskundig adviserende rol.

Bij Smart Robotics was ik als onderwijskundig adviseur betrokken bij het opzetten van de Robotacademie.

Voor het CBT (Centrum BedrijfsTrainingen) ontwikkelde ik de module Magazijnbeheer op MBO niveau 3. Deze bestaat uit een naslagwerk, een driedaagse training, e-learning, oefenvragen, werkplekopdrachten, een theorie-examen en een afsluitende praktijkopdracht.

Defensie: CIMIC-COE (Civil Military Cooperation Center of Excellence) is een NAVO-geaccrediteerd opleidingsinstituut gericht op de samenwerking tussen Defensie en burgergroeperingen. Ik ontwikkelde de Engelstalige online component van de training Liaison Officer, en de online trainingen Strategic Planning en Awareness i.s.m. Future Learning.

Voor de Academie van Lokale Fondsen Nederland ontwikkelde ik vijf online modules. Fondsbestuurders leren plannen schrijven, draagvlak creëren voor hun plannen, en bestedingsbeleid ontwikkelen. I.s.m. Future Learning. In 2018 heb ik twee van deze modules volledig gereviseerd in Articulate Storyline.

Voor de Nederlandse Vereniging voor Audiologie (NVA) ontwikkelde ik de e-learningmodules ‘Werking van het gehoor’ en Toonaudiometrie i.s.m. Future Learning.ticulate Storyline.

Voor de HBO opleiding Toegepaste Psychologie van de LOI schreef en beoordeelde ik lesmateriaal en examens. Onder meer voor Pedagogiek Kinderen en Jeugd, Persoonlijkheidsleer, Ontwikkelingspsych., Sociale Psych., Gespreksvoering en rapportage Onderwijs, Pedagogiek van het Onderwijs.

Voor Schouten en Nelissen ontwikkelde ik de train-de-trainer modules Ontwerpen van trainingen basis en gevorderd.